Fredrik

Fredrik

söndag 7 oktober 2018

Ytterligare en årsdag

Idag är det fem år sedan jag dog en liten bit. Fem år sedan mitt liv försattes på paus och sorgen på ett hårt och brutalt sätt slog sig in min kropp. 
En sorg så stor som ingen kan förstå, en saknad så övermäktig som ingen ens kan ana. 
Mitt barn fanns plötsligt inte längre. Han släckte sitt liv.

Smärtan och sorgen höll på att gnaga sönder mig. Jag trodde på fullt allvar att jag själv skulle dö. 
Men jag dog inte, otroligt nog... jag dog inte. 
Jag reste mig på nytt, mycket stapplande och mycket vacklande, men jag tog mig på fötter och tvingade mig tillbaka till livet.



De flesta har nog hört  Filosofen Friedrich Nietzsche ord - ”Det som inte dödar gör dig starkare”. Jag vill påstå - det är ren bullshit. Man blir rejält skadad och sen  läker man ihop så gott det går, ja... och sen får man leva med skadan resten av livet. 

Idag är det fem år sedan, så svårt att förstå. 

Vi tänder idag ett ljus för dig i kärlekens färg. 
Du finns med mig varje dag Fredrik, oavsett vart jag än befinner mig så är du med, nu och alltid. 
Min finaste pojke, jag älskar dig ❤️


Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar